Terminology

Jargon, hukuk, spor, tıp, iş vb. gibi belirli bir alanda veya meslekte kullanılan özel ifadeler, deyimler veya sözcükleri ifade eder. Jargon, tipik olarak, o alandaki kullanıcılar tarafından anlaşılır; diğer insanların anlaması zordur. Bununla birlikte, eSpor jargonu kendi başına bir alandır ve bahisçiler ve oyuncular tarafından kullanılan çok çeşitli ifadeler ve terminolojilere sahiptir. Ve bu terminolojilerin bazıları oyuna özel iken, diğerleri genel terminolojilerdir.

Jargon, eSports'un kritik bir parçası ve paketidir. Birincisi, eSpor oyuncuları, taraftarlar, bahisçiler ve diğer paydaşlar arasında iyi bir iletişim olmalıdır. eSpor bahisçileri için jargon, kazanmak ve kaybetmek arasındaki fark olabilir. Elbette hiç kimse anlamını anlamadığı bir bahis oynamamalı.

E-spor ve rekabetçi oyun jargonuMOBA oyunları terminolojisiFPS oyunlarının jargonu

Esports jargon kütüphanesinin derin olması nedeniyle, ilk bahsi koymadan önce lingo hakkında bilgi edinmek için zaman ayırmaya değer. En iyi yanı, bu terminolojileri anlamanın mümkün olmaktan uzak olmamasıdır. Bu blog yazısı, espor dünyasında en sık kullanılan terminolojilerden bazılarını çözmeyi amaçlıyor.

Section icon
E-spor ve rekabetçi oyun jargonu

E-spor ve rekabetçi oyun jargonu

  • E-spor: Rekabetçi sahneleri olan video oyunları. En popüler eSporlardan bazıları CS:GO, League of Legends ve Dota 2'dir.
  • imar: Saldırganlık kullanarak rakipleri bir alanı terk etmeye zorlamak. Bu, en güvenli alanı güvence altına alarak oyuncunun tarafına rekabet avantajı sağlamayı amaçlar.
  • Yardım: Bir rakibe hasar vermek ve ardından onu bir takım arkadaşı tarafından öldürülmek üzere bırakmak. Örneğin, bir oyuncu bir düşmanı vurabilir ve bir süreliğine uzaklaşabilir. Bir takım arkadaşı gelip düşmanı öldürdüğünde, oyuncu bir asist yapar.
  • Arka kapı: Muhtemelen odakları başka yerde olduğu için, bilmeden bir düşmanın arkasına veya etrafına gizlice girmek. Bunu anladıklarında ise zaten çok geçtir.
  • Botlar: Bir bilgisayar tarafından kontrol edilen ancak oyun sırasında insan oyuncuların rekabet edebileceği oyuncular. Botlar, oyuncuların yarışmalardan önce becerilerini geliştirmelerini sağlar.
  • Rastgele numara üreticisi: RNG olarak kısaltılan bu, Hearthstone gibi bazı oyunlarda bulunan bir rastgelelik unsuruna atıfta bulunur.
  • Kamp: Oyuncular kamp kurduğunda, köşe gibi avantajlı bir noktada kalırlar ve öldürmeler veya eşyalar için sağırlar. Bu noktada yaklaşma rotaları tipik olarak sınırlıdır.
  • Kombo: Birinin diğerine yol açtığı bir dizi saldırı. Bu, rakibi kaçış şansından mahrum eder. Saldırıyı bile engelleyemez veya karşı koyamazlar.
  • Devre: Bir takvim yılındaki tüm espor etkinlikleri. Örneğin, Dota 2'nin Devresi Küçükler, Uluslararası, Büyükler ve yardım etkinliklerini içerir.
  • Taşımak: Bir oyuncu, takımının kötü performansını dengelemek için iyi performans gösterdiğinde ve takım zaferi talep etmek için sonuna kadar gittiğinde, o oyuncunun takımı taşıdığı söylenir.
  • Devetüyü rengi: Bir karakterin gücünü artıran bir etkiyi, yeteneği veya büyüyü ifade eder.
  • Reddetmek: Bir oyuncuya karşı bir eylemi gerçekleştirmeye çalışan bir rakibi içerir, ancak oyuncu eylemi etkisiz hale getirmek için karşı eylemde bulunur. Örneğin, bir oyuncu bir güçlendirmeyi ilk gören rakibinden önce aldığında, rakibini reddettiği söylenir.
  • Bahis Kenarı: Bir bahisçinin bir spor kitabına göre sahip olduğu bir avantaj. Bu avantaj, marjları kullanan bir bahis sistemi tasarlamak veya bahisçinin kazanan bahisler koymasına yardımcı olacak bilgileri elde etmek için oyunları/maçları incelemek dahil olmak üzere birçok yolla elde edilebilir.
  • Yem: Rakibini kolayca alt edilebilecekleri bir duruma çekmek için zayıfmış gibi davranmak.
  • KDA Oranı: KDA (öldürme, ölüm, asist) oranı, bir maçta bir oyuncuya atfedilen öldürme, ölüm ve asist sayısıdır.
  • Ezik: Belirli bir oyun başlığında yeni olan bir oyuncu. Noob'ların oyunun nasıl çalıştığını anlamak için zamana ihtiyacı var.
  • ganimet: Bir rakibe saldıran birden fazla oyuncu. Takım arkadaşlarının yardımı olmadan bir baskından kaçmayı başaran rakiplerin çok yetenekli ve güçlü olduğuna inanılıyor. Hatta bazıları baskınları öldürmeye devam ediyor.
  • Cam Top: Takımı için çok etkili bir şekilde öldüren veya puan alan bir oyuncu savunmasızdır ve rakipler için kolay bir hedef cam top olarak bilinir. FPS'de cam toplar, oyuncuların cephanelik olmadan satın alabilecekleri toplardır. MOBA'da cam toplar tipik olarak saniyede yüksek hasar veren kahramanlardır.
  • Geliştirici: Espor oyunları üreten bir firma. Tabii ki, birden fazla firma tarafından üretilen oyunlar var. Klasik bir örnek Call of Duty'dir.
  • Amaç: Oyuncunun takımını avantajlı bir konuma getiren belirli hedefler veya hedefler. Hedefler, bir takıma buff sunan bir canavar gibi şeyleri içerebilir.
  • uçurtma: Nispeten güvenli bir mesafeyi korurken takip eden bir rakipten uzaklaşmak.
  • bebek bakıcılığı Savaşmaya devam etmek için daha fazla güç kazanmak için takım arkadaşlarına sık sık yardım etmek.
  • Ormancılık: Nötrleri öldürmek yerine altın ve deneyim kazanmak için ormanda kalmak.
  • İnşa etmek: Bir oyuncu inşa ettiğinde, onlara yetenekler ve eşyalar vererek temellerini veya karakterlerini geliştirirler. Odak alanı, yapının türüne bağlıdır. Bu alanlar savunma ve hasar içerebilir.
  • Klan: Düzenli olarak çok oyunculu oyunlar oynayan oyunculara klan denir.
  • Koç: Koçlar, bir takımın performansını geliştirmekten sorumlu rakamlar/karakterlerdir. Bunu tavsiye, taktik ve strateji vererek yaparlar. Ayrıca rakiplerin istatistiklerini de analiz edebilirler.
  • dürtmek: Güvenli bir mesafede durmak ve pes edene kadar rakibe parça parça hasar vermek.
E-spor ve rekabetçi oyun jargonu
MOBA oyunları terminolojisi

MOBA oyunları terminolojisi

Günümüzde birçok MOBA (çok oyunculu çevrimiçi savaş arenası) oyunu mevcut olsa da (2022 itibariyle), Dota 2 ve efsaneler Ligi şüphesiz bu türün en popüler ve en çok oynananlarıdır. Dolayısıyla bu ikisine bakmakta fayda var.

  • Tanky: Tanklar, yavaş olmalarına rağmen öldürülmesi çok zor olan karakterlerdir çünkü bir ton sağlam zırha sahiptirler.
  • Yumuşak: Bunlar harika katiller, örneğin nişancılar ve suikastçılar, ancak savunma söz konusu olduğunda çok zayıflar. Kendilerini savunamamaları onları yumuşacık yapıyor (kolayca öldürülebilirler). Uzun süre hayatta kalmalarını sağlamak için, haritanın etrafında çok dikkatli hareket ederler ve yalnızca en az kombinasyonla kazanabilecekleri kavgalara, örneğin bir veya iki kez katıldıklarından emin olurlar.
  • Besleyici: Besleyici, rakipler tarafından sürekli öldürülen bir oyuncudur. Bununla birlikte, rekabetçi maçlarda besleyiciler nadir olabilir.
  • Etki Alanı: Etki Alanı Etki Alanı, etkisi yalnızca tek bir rakipten ziyade (oyuncu tarafından seçilen) tüm rakibin alanında hissedilen bir beceridir. Bu beceri, tek bir küçük alanda bulunan birçok rakiple uğraşırken işe yarar.
  • itme: Bir takımın engellerini, kışlalarını, taretlerini veya kulelerini yok etmek için sürüngenlerini rakiplerin şeridine taşıma niyeti. Bir itme, bir takım veya bir oyuncu tarafından gerçekleştirilebilir; bu oyunun ilerlemesine ve durumuna bağlıdır.
  • Nokta: DoT (Zaman İçinde Hasar), zehirlenme, kanama veya yanma yoluyla kademeli olarak rakiplere hasar veren öğelerdir.
  • Nihai: Belirli bir şampiyonun en önemli becerisi.
  • Tarım: Koridor aşamasında yaratıkları/minyonları öldürme ve son vuruş.
  • İlk kan: Bir MOBA maçı sırasında ilk öldürme. Katil genellikle bonus altın alır.
  • FF: Bir takım arkadaşı takımdan "hukuk kazanmasını", oyunu bırakmasını ve teslim olmasını istediğinde.
  • AA: AA, oyuncunun temel saldırı dışında herhangi bir yetenek kullanmadığı Otomatik Saldırı anlamına gelir (ya yakın dövüş veya menzilli olabilir).
MOBA oyunları terminolojisi
FPS oyunlarının jargonu

FPS oyunlarının jargonu

Şimdiye kadarki en popüler FPS oyunu CS: GİT. İşte oyuna bir şans vermeden önce ustalaşmanız gereken birkaç terminoloji.

  • Eko Tur: Arka arkaya birkaç tur kaybetmek, bir takımın ekonomisine zarar verebilir ve onları sonraki birkaç tur için eko turlar olarak bilinen eşya satın alma yeteneğinden mahrum edebilir.
  • Aydınlatılmış: Bir oyuncunun mevcut turda hasar aldığı, yandığı söylenir.
  • Molly: CS:GO'nun beş el bombası türünden biri. Genellikle rakiplerin belirli bir harita noktasına erişmesini engellemek içindir.
  • Kobe: Uzun mesafeli bir el bombası ile bir rakibi öldürmek.
  • Anti-Eko Yuvarlak: Bu, bir takımın eko turda olan rakiplerle karşı karşıya kalırken öldürme başına daha fazla para kazandırabilecek zırh satın aldığı zamandır.
  • Güçlendirme: İki veya üç oyuncu, bir engeli aşmak ve rakiplerin üzerinde bir arazi avantajı elde etmek için birlikte çalışır.
  • Rotasyonlar: Oyuncuların haritanın bir noktasından diğerine, ikincisini savunmak veya saldırmak amacıyla hareketi.
  • En İyi Parçalayıcı: Başarılı bir rakibi öldürmek. Aynı zamanda puanlar ve öldürmeler açısından en etkili oyuncular anlamına gelir.
  • Atış arayan: Oyun içi kaptan olarak da bilinen Shot Caller, harita kontrolü, rotasyonlar ve yönetim gibi konularda oyun içi karar vericidir.
  • düşman: Düşman, oyuncuyu art arda defalarca yere düşüren bir düşmandır - onları öldürmeden.
FPS oyunlarının jargonu